FLAŞ

AĞRI LI ŞAMPİYON YAZAR DİNÇER ÇANKAYA TÜRKİYE GÜNDEMİNDE

AĞRI LI ŞAMPİYON YAZAR DİNÇER ÇANKAYA TÜRKİYE GÜNDEMİNDE 



AĞRI'LI ŞAMPİYON YAZAR DİNÇER ÇANKAYA TÜRKİYE GÜNDEMİN'DE







İşte Ağrı' mızdan çıkan bir halk kahramanı destanı. 1978' 

Doğumlu ilköğretimini Ağrı'da tamamlayıp Atatürk Ünversitesi' nde beden eğitimi öğretmenliği bölümünü  bitiren  Çankaya, aslında içi insan sevgisiyle dolu, duygularını kaleme ustaca döken biri. Duygu insanı, Allah vergisi bir yeteneğe sahipti: çok iyi bir edebiyat donanımı. Bunun yanı sıra boks yapıyordu, 8 defa Türkiye boks şampiyonu olan, 75 ve 81 kiloda bölge, Türkiye şampiyonlukları yanı sıra; Avrupa Gençler Şampiyonu'da olan Çankaya,  Polonya' da Avrupa Şampiyonası' nda ikinci, Macaristan Şampiyonası' nda 3. oldu. Çankaya  bu başarılara imza atmakla kalmayıp, Ağrı' da ve bölgede yazdığı kitap ve şiir çalışmaları sebebiyle de "Ağrı' nın Ahmet Arif' i" diye tanınıyor.   Başarılarını saygıdeğer kişiliğiyle taçlandıran Sayın Dinçer Çankaya, yazdığı şiir kitabının tüm gelirini ihtiyaç sahibi çocuklara bağışlayarak insanlığın hala yaşadığını göstermiş oldu. İhtiyaç sahibi çocukların ve vicdan sahibi Ağrılıların "Halk Kahramanı" oldu. Biz de EGESERHATHABER olarak  yazar kardeşimize insanlığa ve diğer ünlü Ağrılı sanatçılarımıza bu örnek teşkil edecek davranışını takdirle karşılıyoruz. Allah kendisinden razı olsun diyoruz. Dinçer Çankaya' nın "Yazdığı kitapla öğrencilere umut oldu" haberini genel basından okuduk, kendisini yeterince tanıtamadıklarını  düşündük ve başarılıarından haberdar olunması; aynı zamanda kendilerinin milli boksör olarak da hatırı sayılır başarılarını hatırlatmak istedik. Sayın Çankaya' nın kitapları, Türk Edebiyatı' nın en zengin eserlerinden olduğu gibi, Kürtçe Dili' ni  çok iyi kullanan bir yazar. Kürt Edebiyatı' nın da önde gelen isimlerinden olduğunu, Türkçe ve Kürtçe kitapları, şiirleri olduğunu, yakın zamanda pek çok dile de çevrilme çalışmalarının başlatıldığını ve kitaplarının çıkar çıkmaz  kısa zaman içinde tükendiğini  hatırlatma gereğini duyuyoruz.  Başarılarının devamını diliyor, yeni şiir ve kitaplarını sabırsızlıkla bekliyoruz. Aşağıda kendisi hakkında ülke basınında son çıkan haberi aynen yayınlıyoruz: Haberler.com da yayınlanan haber aşağıda verilmiştir. Ayrıca Sayın Dinçer Çankaya' nın bir kaç da resmini paylaşıyoruz. Hepimizin bu halk kahramanımızın kıymetini bilmemiz, bu vefalı içi insan sevgisiyle dolu şampiyon  yazarımıza sahip çıkalım  ve unutmayalım; emeğini fakir çocuklarımıza bağışlayan sanatçımızın kitaplarını alalım saygılarımla, ... Zakir Kaya ...

Yazdığı Kitapla Öğrencilerine Umut Oldu


Ağrı'da bir öğretmen yazdığı şiir kitabının bütün gelirini ihtiyaç sahibi öğrencilerine bağışlayarak, eğitimlerine destek oluyor Öğretmenler Lisesi beden eğitimi öğretmeni Çankaya. "Burada çocuklarımız çok zor şartlarda okula geliyor."

- Ağrı'da bir öğretmen yazdığı şiir kitabının bütün gelirini ihtiyaç sahibi öğrencilerine bağışlayarak, eğitimlerine destek oluyor
Öğretmenler Lisesi beden eğitimi öğretmeni Çankaya: "Burada çocuklarımız çok zor şartlarda okula geliyor. Kiminin yol parası, kiminin ayakkabısı olmuyor çoğu zaman. Ben de onlara destek olmak istedim"
Öğretmenler Lisesi'nde beden eğitimi öğretmeni olarak 10 yıldır görev yaptığını ifade eden Dinçer Çankaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aynı zamanda milli sporcu olduğunu ve boks alanında uluslararası müsabakalarda yer aldığını söyledi.
Bir yıl önce yazdığı "Uzak Bir Sevda" adlı şiir kitabının bütün gelirlerini öğrencilerine bağışladığını, kendisinin de Ağrılı olduğunu ve öğrenciyken maddi sıkıntılar çektiğini anlatan Çankaya, şöyle devam etti:
"Ben de 8 çocuklu bir ailede büyüdüm ve öğrencilerimin şu an yaşadıkları sıkıntıları ben de yaşadığım için onlara elimden gelen desteği sağlamaya çalışıyorum. Geçen yıllarda da 'Çağdaş Türkiye'nin Yobazları' ve 'Düş' adlı iki tane kitabım yayımlandı. İki yıl önce de gelirlerini öğrencilerime bağışlayacağım bir kitap yazmaya karar verdim ve bu niyetle 'Uzak Bir Sevda' adlı kitabımı yazdım. Bir yıldır piyasada olan bu kitabımın bütün gelirlerini ihtiyaç sahibi öğrencilerime bağışladım. Burada çocuklarımız çok zor şartlarda okula geliyor. Kiminin yol parası, kiminin ayakkabısı olmuyor çoğu zaman. Ben de onlara destek olmak istedim. Kitabın geliriyle her ay öğrencilerime hem harçlık veriyorum hem de neye ihtiyaçları varsa gelip bana söylüyorlar ben de alıp veriyorum. Tabi bunu yaparken onları rencide etmemeye özen gösteriyorum."
-"Öğrencilerim benim huzur kaynağım oldu"
Ağrı'nın çevre köyleri ve ilçelerinden gelen öğrencilerin çoğunun maddi sıkıntılar yaşadığını görünce onlara destek olmak istediğini ifade eden Çankaya, böylece onlara yalnız olmadıklarını hissettirmek, maddi sıkıntılarını hafifletmek ve eğitimlerini aksatmamalarını sağlamaya çalıştığını belirtti.
Öğrencilerine bir ağabey, bir baba gibi yaklaştığını vurgulayanÇankaya, "Öğrencilerim benim çocuklarım gibidir. Hepsinin bendeki yeri ayrıdır. Buradaki çocuklarımız çok küçük şeylerle mutlu oluyor. Bir tebessüm, sıcak bir yaklaşım onlar için dünyanın en değerli ödülüdür. Yaklaşık 300 öğrencime kitabın geliriyle hem para hem de çeşitli ihtiyaçlarını alarak yardımda bulunmaya çalıştım. Bu benim için gurur verici bir durum. Öğrencilerim benim huzur kaynağım oldu. Onlara harçlık verdiğimde ya da herhangi bir ihtiyaçlarını karşıladığımda bana öyle umutla bakıyorlar ki onların gözlerindeki o mutluluk bana huzur veriyor. Bundan sonra da ömrüm yettiği sürece onlara yardım etmeye devam edeceğim" diye konuştu
-"Yol paramızı bile öğretmenimiz veriyor"
Öğrencilerden Okan Çakmakçı da 8 kardeş olduğunu anlatarak, her öğrenci gibi kendisinin de birtakım maddi ihtiyaçları olduğunu ancak babası çiftçi olduğu için her zaman kendisine harçlık verecek durumda olmadığını dile getirdi.
Çakmakçı, "Yeri geliyor hafta sonları köyümüze gidecek paramız kalmıyor. Yol paramızı bile öğretmenimiz veriyor. Bize bir baba gibi davranıyor. Onun hakkını ödeyemeyiz" dedi.
Öğrencilerden Cihan Karagöz ise öğretmeni sayesinde üniversite sınavına daha iyi hazırlandığını dile getirerek, "Öğretmenimiz, yazdığı bu kitapla hepimize umut oldu. Her ihtiyacımızı karşılıyor. Bu yıl üniversite sınavlarına hazırlanıyorum. Hocam bana yardımcı kitaplar, soru bankaları, testler aldı. Onun sayesinde sınava daha iyi hazırlanıyorum. Ayakkabı, mont, kırtasiye malzemesi neye ihtiyacımız varsa hocamıza söylüyoruz. O da bizi arkadaşlarımızın önünde rencide etmemek için yanına çağırıp hem harçlık veriyor hem de diğer ihtiyaçlarımızı alıyor. Öğretmenimi çok seviyorum. Ben de ilerde onun gibi olmak istiyorum" şeklinde konuştu. - Ağrı







Hiç yorum yok

Nefret söylemi içeren, kişileri rencide edici yorumlar yayınlanmayacaktır. Yorumların hukuki sorumluluğu yorum sahibine aittir.

'Dünyanın en kalabalık yeri...' 10 dönümlük adada 1200 kişi nasıl yaşıyor?

Her yıl binlerce turistin ziyaret ettiği bu adada polis yok, mezarlık yok, elektrik, içme suyu ve kanalizasyon şebekesi de yok. Peki neler v...